Tue April 23, 2019   |   سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸  
   
 
 
  انتقادات و پیشنهادات  |  ارتباط با ما      صفحه اصلی  |  شهرداری همدان
علی لاهوتی
مدیرعامل شرکت
سیمان عمران همدان
     مناقصه، مزایده و فراخوان
واگذاری امور خدمات شهري در محدوده هر يك از مناطق 4 گانه شهرداری همدان
اصلاحیه آگهی فراخوان مرکز داده پشتیبان شهرداری همدان
خرید ، نصب ، اجرا، آموزش و پشتیبانی سه ساله مرکزداده پشتیبان شهرداری همدان
واگذاري كليه امور کاشت و نگهداری فضای سبز شهر همدان
واگذاري كليه امور خريد و تامين گونه هاي گياهي مورد نياز فضاي سبز شهر همدان
تأمین تجهيزات – اجرا و اتصال ساختمان مدیریت بحران و یادمان عین القضات همدانی به فیبر نوری شهرداری همدان
تأمین تجهيزات – اجرا و اتصال 10 عدد ازدوربین کنترل ترافیک شهرداری همدان به فیبرنوری
بیشتر ...
 
 
 
  تاریخ انتشار : ١٣٩٧/١٢/٢۶ تعداد بازدیـد : ٩٠   بازگشت
 
 
 


شهردار همدان با اشاره به فعالیت مرکز 137 خبر داد:

رضایت 76 درصدی شهروندان از شهرداری

شهردار همدان در آستانه سال نو و گامی اثرگذارتر برای ترسیم شهری پاک و سرزنده ، رضایتمندی عمومی و آرامش محیطی شهروندان همدانی را، شاخص ، ملاک و خط قرمز عملکرد مدیران و کارکنان شهرداری عنوان کرد.

 
 

 

مهندس عباس صوفی بر این باور مصمم است که رضایتمندی مردم مهمترین شاخص سنجش عملکرد و تداوم فعالیت مدیران شهرداری است و می گوید که با این نگرش امروز به رضایت مندی 76 درصدی شهروندان در حوزه رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری در سال 97 دست یافته ایم که بی شک تلاش مجموعه مدیریت شهری  پایتخت تاریخ و تمدن، جلب رضایت کامل شهروندان و ولی نعمتان خود است.

شهردار کلانشهر تاریخی همدان معتقد است پاسخگویی به شهروندان وظیفه ذاتی این نهاد مردم شمول است و آگاهی از چگونگی فعالیت و عملکرد هر یک از بخش ها و معاونت ها، مناطق و سازمانهای وابسته و زیرمجموعه شهرداری از حقوق تک تک شهروندان است.

وی با بیان اینکه شهروندان به عنوان ولی نعمتان ما باید از بالاترین خدمات و امکانات رفاهی بهره مند باشند، اظهار داشت: تلاش برای ارائه خدمات مطلوب و شبانه روزی، رفع مشکلات شهری و محله ای، برنامه ریزی در چارچوب شتاب بخشی روند توسعه مناطق و محلات شهری، رسیدگی پرشتاب و پاسخگویی شفاف به مشکلات و مطالبات شهروندان و اجرای بهنگام طرح ها و پروژه های عمرانی از جمله شاخص های موثر در جلب رضایتمندی شهروندان است.

شهردار همدان تاکید کرد: که بر این اساس از این پس ملاک سنجش موفقیت یا عدم موفقیت مدیران شهرداری، شاخص رضایتمندی مردم خواهد بود.

صوفی اظهار امیدواری کرد : در این راستا و برای تحقق این شعار و توجه به حقوق شهروندان ، تقویت نظارت های فرادستی از سوی مدیریت ارشد شهرداری بر عملکرد معاونت ها، مناطق و سازمان های دوچندان خواهد شد.

صوفی از شهروندان خواست تا مدیریت شهرداری را برای ارایه خدمات مطلوب و ایجاد شهری بانشاط، منظم و در خور نام دیار اسوه فرهنگ یاری کنند و نقطه نظرات، ضعفها، کاستی ها و پیشنهادات سازنده خود را به تقویت حس "شهروند مسئول" از مسیر سامانه 137 با مدیریت شهری درمیان گذارند.

وی گفت : در همین راستا با حمایتهای قاطع رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی شهر همدان و در جهت شفافسازی عملکرد مجموعههای شهرداری همدان مرکز شبانهروزی 137 شهرداری همدان در سال 97 به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز نموده و با توکل به خداوند متعال در بهار 98 به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

 وی افزود: در این مرکز تاکنون یک هزار خدمت در حوزه های خدمات شهری ، فنی و عمرانی ،شهرسازی و معماری، حمل ونقل و ترافیک، و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شناسایی و به شهروندان فهیم همدانی ارائه می گردد.

شهردار همدان با بیان اینکه ، این سامانه در حقیقت جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به واحدهای اجرایی شهرداری شده است خاطرنشان کرد: اینک شهروندان بدون مراجعه حضوری به شهرداری و در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته های شهری خود خواهند رسید، به گونه ای که این سامانه به لحاظ ماهیتی سامانه ای خدماتی است و بعنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می گردد.

صوفی،  فرآیند کلی 137  شهرداری همدان را  ثبت پیام ، ارجاع به مجری انجام کار و پیگیری  ، بازخورد سنجی و تماس مجدد با شهروند ،پیگیری ویژه و مختومه شدن پیام ذکر کرد و گفت : ابتدا درخواست ها، پیشنهادات و شکایات شهروندان توسط تلفن شبانه روزی  137، ایمیل، پیام کـوتاه10005137، اپلیکیشن موبایل شهروندی و درگاه اینترنتی  و همچنین گشت های نظارتی 137 ثبت و سپس کد رهگیری به گوشی موبایل شهروند ارسال می گردد که  بعد از ثبت، درخواست به مسئول اجرایی ارجاع می شود.

وی اضافه کرد:  مسئولان اجرایی باید به درخواست ها در زمان مشخص شده پاسخ دهند که پس از پاسخ مسئولان اجرایی با شهروند تماس گرفته می شود و بعد از اطلاع رسانی در خصوص سرعت و کیفیت کار انجام شده از وی نظرسنجی می شود و پس از رضایت شهروند درخواست بایگانی خواهد شد و درصورت عدم رضایت شهروند پیام جهت پیگیری ویژه به ناظر سامانه و کارتابل پیگیری ویژه ارجاع می شود.

شهردار همدان ادامه داد: این روند با حضور بازرس مرکز 137 و شهروند متقاضی خدمت و مجری انجام کار، پس از بازدید میدانی از محل مورد بازرسی قرار می گرفته و تعیین تکلیف می شود که در این رویه یا شهروند باید قانع شود و یا در صورت نیاز به اصلاح مجدد، مجری موظف به رفع نقوص و انجام صحیح  کار  می شود. در این سامانه میزان عملکرد حدود  ۳۰۳۰ نفر(در قالب نقش های متفاوت) از لایه های مختلف مدیران ارشد و میانی و همچنین کارشناسان محترم  شهرداری همدان قابل ارزیابی می باشد .

به گفته وی، در حال حاضر 500 نفر از کارکنان شهرداری به صورت روزانه آنلاین به این مرکز پاسخگو بوده و کلیه عملیات به صورت سیستمی و 24 ساعته ثبت و پاسخگویی صورت می پذیرد که در سال آینده سایر پرسنل شهرداری نیزدر حوزه های شهرسازی ،اداری و مالی ، روابط عمومی ، درآمد و... به این سامانه پاسخگو خواهند شد.

شهردار همدان گفت: در سال جاری تاکنون 44 هزار تماس ورودی و خروجی به سامانه 137 ثبت شده است که از این تعداد۲۰ هزار تماس ورودی و ۲۴هزار تماس خروجی بوده و منجر به ثبت هشت هزار پیام شده است.

* شفاف سازی زیر مجموعه های  شهرداری همدان برای نظارت عموم شهروندان

وی با بیان اینکه  برای اولین بار در تاریخ شهرداری شفاف سازی کل مجموعه شهرداری همدان برای نظارت عموم شهروندان منتشر می شود بیان کرد: از ابتدای سال 98 ، اطلاع رسانی فصلی عملکرد بر اساس رضایتمندی مردم براساس تماس های سامانه ۱۳۷ از دیگر برنامه ها است تا مردم از عملکرد معاونت ها و مناطق چهارگانه ، سازمانهای زیرمجموعه شهرداری و نواحی 12 گانه  شهرداری مطلع شوند که چه میزان رضایتمندی را  در حوزه درخواست های ثبت شده در سامانه 137 جلب کرده اند.شهردار بر این اساس میزان درصد رضایتمندی شهروندان را ۷۵ درصد به بالا برشمرد و گفت:  خط قرمز ما ۷۵ درصد بوده و تمامی زیر مجموعه ها موظف هستند به این درصد برسند.

صوفی ادامه داد: این آمار بر اساس میزان تماس مردم با سامانه ۱۳۷ است که حاصل فعالیت 6 ماهه گذشته پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری همدان  بوده و برای اولین بار منتشر می شود.

صوفی اظهار داشت: راه اندازی سامانه ارتباطی 137 نشان دهنده پاسخگویی شهرداری همدان به مردم است که 10 اپراتور مستقر در این محل به صورت 24 ساعته پاسخگوی شهروندان هستند.

وی  اضافه کرد: در صورت تماس شهروندان با این سامانه، اپراتورها به صورت آنلاین پاسخگو بوده و 24 ساعته  مطالبات را پاسخ می دهند.

وی تاکید کرد:  این سامانه در راستای آسان سازی ارتباط مردم با مدیریت شهری و سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و خدمات رسانی راه اندازی شده است.

گفتنی است سامانه 137 که با روی کار آمدن عباس صوفی شهردار همدان فعالیت جدی خود را آغاز کرد، جسارتی بود که این نهاد خدمتگزار عملکرد خود را در بوته آزمایش قرار دهد، صوفی نظارت بر عملکرد ، موفقیت و یا عدم موفقیتش را حق قانونی شهروندان می داند و معتقد است که خدمتگزار مردم است و  باید پاسخگو باشد .

 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
© 2005 - 2019  Hamedan.ir
آمار و اطلاعات کاربران
١٣  نفر کاربران آنلاین :
۱۰۵,۹۷۷ تعداد بازدید ::
   
   
 
سایت های مرتبط
شهرداری همدان
معاونت فنی و عمرانی
سازمان عمران
سازمان سرمایه گذاری
 
لینک های مرتبط
پرتال سیمان ایران
پایگاه خبری صنعت سیمان ایران
راهنمای صنعت سیمان ایران
ماهنامه فناوری سیمان
 
دسترسی سریع 
اخبار و رویدادها
پیام ها و اطلاعیه ها
مناقصات و مزایدات
قوانین و مقررات
 
 
 
کلیه حقوق مادی و معنوی این پورتال متعلق به شهرداری همدان بوده و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
طراحی و پشتیبانی : سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری همدان